1. KlimaStavanger
  2. Nytt om klima og miljø
  3. Emily, Linnéa og Maria tar over Græla grønne greier
Gruppebilde av de nye ansatte i Græla grønne greier

Emily, Linnéa og Maria tar over Græla grønne greier

Emily Foss Morgan, Linnéa Karlsson, og Maria Huster Wiik skal drive kontoene til Græla grønne greier fremover.
Publisert : 19.09.2023

Skal inspirere flere til å ta bærekraftige valg

Målet med prosjektet er å inspirere unge til å ta flere bærekraftige valg, og nå skal Emily, Linnéa og Maria overta stafettpinnen fra Live, Marte og Hanne. Det neste året skal de lage innhold som fenger, inspirerer og motiverer Stavangers unge befolkning til å velge mer klima- og miljøvennlige løsninger.

Av unge, for unge

Prosjektet en del av kommunens satsning som grønn spydspiss, og arbeidet med å bli klimanøytral innen 2030. Samtidig er premisset til Græla grønne greier er at unge kommuniserer best med unge. Derfor skal prosjektet være av unge, som lager innhold i sosiale medier som retter seg mot unge.

Stort engasjement for klima og miljø

Alle tre forteller om et stort og flammende engasjement for klima- og miljø, og de gleder seg stort til å starte jobben med å inspirere jevnaldrende til å ta del i arbeidet med å gjøre Stavanger mer bærekraftig.

– Vi gleder oss masse til å komme i gang, og lage innhold som forhåpentligvis informrer og inspirerer mange til å ta flere bærekraftige valg, sier den nye grønne trioen.

Eirik Haglund, kommunikasjonsavdelingen

Telefon: