3. Billigere SFO for 2. – 4. trinn og gratis for 1. trinn

Billigere SFO for 2. – 4. trinn og gratis for 1. trinn

Stavanger kommune har allerede gratis SFO for 1. trinn, og nå er også prisene redusert med 500 kroner månedlig for alle elever på 2. til 4. trinn. Søknadsfristen er 15. april.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

To jenter på vei til skolen (Foto Sigrun Sætrevik, august 2019)

For Stavanger kommune er skolefritidsordningen en svært viktig sosial- og læringsarena for våre barn. Elever på 1. trinn har allerede gratis opphold i SFO. Foreldre betaler kun matpenger. I forbindelse med handlings- og økonomiplanen satt det politiske flertallet av 17 millioner kroner årlig for å redusere SFO-prisene med 500 kroner i måneden for alle elever på 2. – 4. trinn.

– Stavanger har gått fra å en av de høyeste SFO-prisene i landet til en av de laveste, sammenlignet med andre storbyer. Dette betyr mye for småbarnsfamiliene som bor her, og bidrar til å gjøre byen mer attraktiv for postensielle innflyttere, sier fungerende varaordfører Dag Mossige.

Du betaler for SFO 11 måneder i året.

Fra og med 1. august 2022 gjelder følgende priser:

• 100 % plass: 2688 kroner per måned
  • 60 % plass: 1613 kroner per måned

Elever som allerede har plass i SFO, beholder sin plass og skal ikke søke på nytt.

Søknadsfrist for nye barn i år er 15. april, og all informasjon om moderasjon finner du på https://www.stavanger.kommune.no/sfo

Dag Mossige (Ap)

Se verv.