3. Dagsentre for eldre holder stengt i romjulen

Dagsentre for eldre holder stengt i romjulen

Dagsentrene for eldre i Stavanger kommune holder stengt i romjulen på grunn av smittesituasjonen.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Begrunnelsen for at de holder stengt er smittesituasjonen i taxinæringen. Flere taxisjåfører i Stavanger har fått påvist smitte av covid-19. Mange eldre må ta taxi til og fra dagsenteret.

- Vi ønsker ikke at våre brukere skal utsettes for mulig smitte, derfor har vi besluttet at dagsentrene holder stengt i romjulen. I utgangspunktet skal dagsentrene ha åpent som vanlig over nyttår, sier direktør helse og velferd Eli Karin Fosse.

Covid-19. Informasjon fra Stavanger kommune: