3. Dårlig luftkvalitet i Stavanger

Dårlig luftkvalitet i Stavanger

Det varsles fortsatt stabilt vintervær de neste dagene. Helsesjefen forventer derfor fortsatt perioder med dårlig luftkvalitet.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Resultatene fra målestasjonene i Stavanger viser perioder særlig på kveldene med moderate til høye konsentrasjoner av svevestøv.

- Uteaktiviteter anbefales for de aller fleste av oss, men utsatte grupper bør vurdere å unngå de mest forurensede områdene når det er dårlig luftkvalitet, sier konstituert helsesjef Runar Johannessen.

Helsesjefen opplyser at Vegvesenet og kommunen fortsetter med økt gaterenhold på utsatte vegstrekninger så lenge perioden med forurensning pågår.

Luftkvaliteten i Stavanger kan følges på denne nettsiden