3. Ny smitte på Tasta sykehjem

Ny smitte ved Tasta sykehjem

En ansatt ved Tasta sykehjem har fått påvist covid-19. Sju beboere og to andre ansatte er nå i karantene.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Den ansatte ble rutinetestet i forbindelse med at det var smitte på Tasta sykehjem sist uke. Vedkommende testet negativt for noen dager siden, og positivt i dag.

– Det arbeides nå rutinemessig med å kartlegge nærkontakter og smittekilde, sier smittevernoverlege Ruth Midtgarden.

Den ansatte som nå har testet positivt har kun vært på jobb én dag, og brukte munnbind på hele vakta.

Vaksineringen på Tasta sykehjem tirsdag og onsdag går som planlagt, men den berørte gruppen vil måtte vente med å bli vaksinert.

Pårørende er varslet, og den aktuelle avdelingen er stengt for besøk til situasjonen er avklart.

Pressekontakt:

Eli Karin Fosse, direktør for helse og velferd i Stavanger kommune, tlf. 99 29 84 61