PC: Hald Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hald Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

3. Smitte ved Alders Hvile

Smitte ved Alders Hvile

En beboer ved det private aldershjemmet Alders Hvile er bekreftet smittet. Alle berørte er informert.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Oppdatering 5. januar: Alle ansatte som hadde vært i kontakt med beboeren, har nå testet negativt. De vil bli testet én gang til, for sikkerhets skyld.

Smittekilden er kjent og er utenfor sykehjemmet.

Ansatte som har vært i kontakt med beboeren har brukt smittevernutstyr på jobb, men vil bli testet for å være på den sikre siden.

Alders Hvile ligger på Storhaug, og er et privat aldershjem med 44 beboere. Aldershjemmet eies av Stavanger Haandværkerstiftelse.

Kontaktperson ved mediehenvendelser:

Direktør helse og velferd Eli Karin Fosse, 992 98 461

Covid-19. Informasjon fra Stavanger kommune: