3. Stenger hundeluftingsområdet på Tjensvoll

Hundeluftingsområdet på Tjensvoll er åpent igjen

Hundeluftingsområdet på Tjensvoll er åpent igjen etter å ha vært stengt i en periode.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

NB: Oppdatert 01.09: Hundeluftingsområdet er åpent igjen fra ettermiddagen 1. september.

Hundeluftingsområdet ligger ved vannbassengene i kommunedelen. For å sikre drikkevannskilden mot mulig forurensning ble området stengt fram til nærmere undersøkelser kan bli foretatt. Tjensvollbassenget rommer 40 000 m3 vann, og vannbassenget er beskyttet av betong, membran og jord.

– Vi antar at bygging på hundeluftingsområdet kan ha skadet membranen og må sjekke om fundamenteringen av dette byggverket har eller kan skade vannbassenget, sier fungerende seksjonssjef for park og natur, Aina Hovden Lunde.

IVAR tar vannprøver fortløpende.

Hundelufting Tjensvoll

Oversikt over alternative hundeluftingsområder finnes på www.stavanger.kommune.no/hund

Kontakt: Aina Hovden Lunde, 95292775