Christina skal lede kommunens førstelinje
Christina Stangeland kommer til Stavanger kommune med 20 års erfaring fra Accenture i sekken. Nå skal hun lede Stavangers førstelinjetjeneste, avdeling for innbyggerservice.
Denne nyhetssaken er mer enn en måned gammel. Innholdet kan derfor være foreldet eller ikke oppdatert.
Gå til stavanger.kommune.no/nyheter for siste nytt.

Som ny avdelingssjef for avdeling for innbyggerservice får Stangeland ansvar for tjenesten som i størst grad har kontakt med de som bruker kommunens tjenester. Avdelingen har 25 ansatte, og håndterer tusenvis av henvendelser på telefon, epost og sosiale medier hvert år.
- Det skjer veldig mye spennende på dette feltet, og jeg er særlig interessert i å finne de gode digitale løsningene for innbyggerne våre, sier hun.
Gode tilbakemeldinger
Stangeland har registrert at kommunens førstelinjeledd får gode skussmål fra innbyggerne.
- Tilbakemeldingene fra innbyggerne er gode, og jeg ser fram til å jobbe med å styrke dette området framover. Nå skal jeg bruke litt tid på å sette meg inn i det arbeidet som pågår, og se på hvordan vi kan jobbe sammen med andre relevante avdelinger for å bli enda bedre, sier Stangeland.
Dette er første gang hun beveger seg inn i offentlig sektor i arbeidslivet.
- Ja, jeg er ny i det offentlige. Det var også en stor del av motivasjonen for å søke på jobben. Jeg ønsket meg nye utfordringer, og ser tydelig at dette er en interessant tid å komme inn kommunen. Her skjer det svært mye spennende på mange områder, sier hun.
Fornøyd direktør
Direktør Trude Marit Risnes i tjenesteområdet for innbygger- og samfunnskontakt er svært fornøyd med ansettelsen.
- Med Christina på laget har vi alle muligheter til å videreutvikle det gode arbeidet som er lagt ned i innbyggerdialogen vår. Å møte innbyggerne våre med gode løsninger, kunnskap og god service er helt grunnleggende for en optimal drift, sier Risnes.