2. Om Stavanger kommune
  4. Storhaug bydel
  5. Kvitsøygata 3

Kvitsøygata 3

Storhaug har fått sitt eget møtested i Kvitsøygata 3 i østre bydel! Her er det aktiviteter for barn og unge, frivilligsentral og starthjelp til sosiale entreprenører. I tillegg kan du være med og påvirke hvordan Storhaug kan bli et enda bedre sted!

– Kvitsøygata 3 er et møtested for deg som bor på Storhaug, og for deg som vil bidra til at bydelen blir et enda bedre sted å være og å vokse opp! Vi tester ut nye former for innbyggerinvolvering, tilbyr tjenester for barn og unge og kobler sammen kommunale aktører, frivillige og andre gode krefter.

Bilde av folk fra ungdomsklubb + interiør K3

Bestille møterom?
Lokalene i Kvitsøygata 3 er åpne for beboere, lag og organisasjoner, og andre som har lyst til å bidra til at Storhaug blir et enda bedre sted å være og å vokse opp! Bestill gratis møterom her.

I Kvitsøygata 3 finner du foreløpig disse:

• Ungdomsklubb for deg mellom 13 og 17 år, annenhver fredag i oddetallsuker kl. 19.00–22.30.
  • Juniorklubb for 5.–7. klasse, hver torsdag kl. 14.00–16.00.
  • Annenhver tirsdag (oddetallsuker) kl. 15.30–17.30 kan du spise suppe på langbord.
  • Storhaug unlimited gir råd og støtte til deg som har en forretningsidé som kan komme lokalmiljøet til gode, eller som løser en sosial utfordring i nabolaget.
  • Vil du gjøre en frivillig innsats? Stikk innom Storhaug frivilligsentral. De er vanligvis å treffe i Kvitsøygata 3 hverdager kl. 10–16 (tirsdager til 18).
  • Home-Start er et familiestøtteprogram der frivillige besøker småbarnsfamilier som trenger litt ekstra hjelp. Tilbudet drives av Frelsesarmeen. Kom innom, eller ta kontakt på e-post
  • I Kvitsøygata 3 treffer du også områdesatsingen som jobber med trygghet og trivsel i kommunedelen, styrker helsetjenestene for barn og unge, pusser opp lekeplasser og planter flere trær, støtter gode ideer og deler ut nærmiljøtilskudd til nabolag, velforeninger og frivillige organisasjoner.

To frivillige på sykkel, og et bilde av bygget
Kvitsøygata 3 ligger i "5 grader øst"-bygget i krysset Ryfylkegata/Kvitsøygata. Inngang til høyre for apoteket.

Edle Lerang Nes

Programleder