3. Stavanger-skolene åpner for alle elever fra 11. mai

Stavanger-skolene åpner for alle elever

10. trinn ved skolene i Stavanger starter igjen mandag 11. mai, og 7. trinn starter senest onsdag 13. mai. 5. til 9. trinn får møte på skolen minst én gang i løpet av neste uke.

Det vil være variasjoner mellom skolene for å få til et godt og trygt tilbud for alle elever, innen rammen av smitteverntiltakene. Det kan for eksempel bety at noen skoler vil kombinere undervisning på skolen, hjemmeskole og uteskole.

- Viktig å komme raskt i gang

Ordfører Kari Nessa Nordtun sier at det nå er viktig at elevene som skal avslutte barnetrinn og ungdomstrinn kommer raskt i gang.

- Den første uken blir en innfasingsuke, og den vil nok oppleves som spesiell for elevene. Deretter vil de få et stabilt undervisningopplegg som vil vare fram til sommerferien, men med lokale forskjeller fra skole til skole, opplyser Nessa Nordtun.

Bakgrunnen for at trinnene gjenåpner til forskjellig tid, er for eksempel at skolebyggene varierer. Noen har mer fleksible lokaler eller større uteområder enn andre.

- Samtidig som vi skal starte opp tilbudet på skolen raskest mulig, skal skolene få nok tid til å gi et tilbud som elevene synes er godt å komme tilbake til, forsikrer ordføreren.

SFO

Det vil fortsatt ikke være morgen-SFO, men SFO er åpen etter skoletid og til kl. 16.00.

Mer informasjon kommer på skolenes hjemmesider.

Informasjon fra Kunnskapsdepartmentet (07.05)

Kommunens samleside om koronavirus