2. Bolig og bygg
  4. Anleggsarbeid på turstien ved Lundsneset

Anleggsarbeid på turstien ved Lundsneset

Kort fortalt:

• Frem til sommeren 2024 legger vi vann- og avløpsrør under turstien ved Lundsneset.
  • Vi bygger blant annet to toaletter, drikkestasjon og legge til rette for fremtidige utendørsarrangementer.
  • Deler av turstien blir stengt for turgåere i perioder.

Lundsneset

Arbeidet omfatter:

• Vi planter trær på Nyneset i september/oktober 2023.
  • Setter opp toaletter – ett ved 22. juli monumentet og ett ved inngangen til Nyneset (Dagsturhytta).
  • Vi etablerer en drikkestasjon ved hundegården.
  • Vi utvider turveien i nordre del av Lundsneset.
  • Lager ny turvei fra Lundesvingene til Skeisanden.

Vi legger også til rette for å kunne ha fremtidige utendørsarrangement ved Lundsneset. Speiderarrangementet Roverway blir avholdt her sommeren 2024.

Deler av turveien blir stengt i perioder

Arbeidet gjør at deler av turveien rundt Lundsneset i perioder er stengt for turgåere og syklister. Det meste av arbeidet foregår i ukedagene, på dagtid.

Arbeidet skal være ferdig til sommeren 2024.

Thomas Walther

byggeleder og nabokontakt