2. Kultur og fritid
  3. Bydelshus
  4. Hva skal Sunde og Kvernevik sitt nye bydelshus hete?

Hva skal bydelshuset hete?

KORT FORTALT

• Sunde og Kvernevik har fått et helt nytt bydelshus!
  • Har du forslag til navn på bydelshuset? Vi vil gjerne høre forslaget ditt
  • Politikerne vedtar det endelige navnet.
Tre bilder av bydelshuset: Kafeen, utsiden (hvitt kube-formet bygg på 4 etasjer) og mesanin.

Nytt og flott bydelshus står klart i Traneveien 10, med Kvernevik svømmehall som nærmeste nabo. Det blir storstilt åpningsfest 15. april 2023, men huset er allerede fylt med liv og aktivitet!

Foreløpig står det bare «bydelshus» over inngangen, og bygget omtales som «Sunde og Kvernevik bydelshus». Men det er jo litt langt og kronglete, så vi vurderer å gi bygget et navn som er enklere å si.

Har du et godt navneforslag? Send det inn via skjemaet nedenfor.

Forslagene går videre til en jury som består av ungdommer, representanter fra frivillige organisasjoner og politikere fra Kvernevik kommunedelsutvalg. Juryen plukker ut tre kandidater som sendes videre til utvalg for by- og samfunnsutvikling (UBS), som vedtar det endelige navnet. Vi gjør oppmerksom på at politikerne i UBS kan vedta et hvilket som helst navn.

Send oss ditt navneforslag

Hva inneholder huset?

Bydelshuset er til for alle dere som bor på Sunde eller i Kvernevik, og inneholder konsert-/festsal, kafé, møtelokaler, tre kjøkken og masse flotte rom til din disposisjon.

Bygget er tilholdssted for frivillige organisasjoner og er en kulturarena for nærmiljøet. I tillegg rommer huset bl.a. fritidsklubb, musikkstudio og øvingslokaler. Den store salen har plass til opptil 500 publikummere, og kan også leies til livets store markeringer.

Her er en oversikt over de ulike rommene, og utstyret som finnes.

Bydelshuset rommer også et kommunalt legesenter i 4. etasje, i drift fra februar 2023.

Følg oss på Facebook for å følge med på hva som skjer!

Masse folk på tribuner i stor konsertsal under Kapittelfestivalen høsten 2022
Festsalen i det nye bydelshuset har plass til 400 på tribunen, og enda noen til på gulvet.

uf logo

Atle H. Wold