3. 3000 billetter

3000 gratisbilletter delt ut på to timer

Innbyggere i Stavanger hentet ut rundt 60 billetter i minuttet fra Stavanger kommunes digitale løsning for gratis kollektivreiser mandag morgen, og det meldes om svært lite problemer.

– Leveringsprosenten på digitale billetter var 99,9 prosent, det vil si problemfri, forteller direktør Leidulf Skjørestad i Stavanger kommune.

– Noen få har hatt utfordringer med å registrere seg, andre forsøker å hente billetter før de har registrert seg, men det strømmer inn med positiv respons til kommunen, sier han.

På Kolumbus sitt kundesenter og i Innbyggerservice i Olav Kyrres gate bistår kommunens Innbyggerservice alle som trenger litt hjelp til å hente ned billetter til mobiltelefonen, eller å få gratisbillett inn på Kolumbus-kortet. Det var ingen stor pågang de første timene av gratisordningen, men den tok seg opp på formiddagen.

For de som ikke vil stå i kø, finn gjerne fram til en av de andre stedene for å få veiledning eller billetter på kortet

Skjørestad understreker at de som ikke skal reise ennå – som kanskje nå skal på ferie – trygt kan vente med å hente ut gratis kollektivbillett til de kommer hjem til jobb og skoleestart.

Se mer: www.stavanger.kommune.no/gratisbuss