3. Ansatt smittet ved Blidensol sykehjem

Ansatte og beboere ved Blidensol testet negativt

Ansatte og bebere ved Blidensol sykehjem har testet negativt for covid-19 to ganger. Avdelingen der en ansatt var smittet åpner for besøk igjen 30. desember.

Den ansatte testet positivt mandag 21. desember. Vedkommende jobbet ved én avdeling ved sykehjemmet og brukte munnbind på jobb. Beboerne som den ansatte jobbet tettest med ble satt i karantene.

Beboere og ansatte ved avdelingen er nå blitt testet to ganger. I begge runder var testene negative. Når beboerne som ble satt i karantene er ute av karantenen åpnes avdelingen for besøk igjen. Det skjer 30. desember. I Stavanger kommune er det fra 28. desember påbudt å bruke munnbind for besøkende på alders- og sykehjem.

Blidensol er et sykehjem for personer med demens. Sykehjemmet har 56 beboere fordelt på fire avdelinger.

Kontaktperson for mediehenvendelser:
Direktør helse og velferd Eli Karin Fosse, 992 98 461.