3. Ansatt ved Tasta sykehjem smittet av covid-19

Tasta sykehjem er friskmeldt

Tasta sykehjem er friskmeldt etter at flere runder med tester for covid-19 har vært negative. Sykehjemmet åpner for vanlig besøk fra søndag 15. november. Dagsenteret åpner igjen mandag.

De siste nærkontaktene ved sykehjemmet som har vært i karanten er ute av karantenen søndag. Etter tre runder med tester blant beboerne som ble definert som nærkontakter, og to til tre tester blant de ansatte som var nærkontakter, har ingen flere testet positivt.

Åpner for besøk

Beboerne på sykehjemmet har ikke kunnet ta imot besøk siden covid-19 ble påvist hos en ansatt 5. november, med unntak av alvorlig syke beboere. Nå åpner sykehjemmet for vanlig besøk igjen. De ansatte på sykehjemmene i Stavanger jobber nå med munnbind. Besøkende på sykehjemmene oppfordres også til å ta på seg munnbind når de besøker sine.

Byens største sykehjem

Tasta sykehjem er Stavangers største sykehjem med 145 heldøgnplasser og et dagsenter. Det er fem menigheter som eier sykehjemmet, som har driftsavtale med Stavanger kommune.

Kontaktpersoner ved mediehenvendelser:

• Direktør Turid Eikeland Tjora, Tasta sykehjem, mob. 95184030