3. Byfjord-elever bli permittert

Byfjord-elevene blir permittert onsdag

Tirsdag ettermiddag oppsto det en mindre brann ved Byfjord skole. Skolen blir stengt onsdag for kontroll. Det betyr at elevene blir permittert for dagen.

Brannvesenet rykket ut til brannen klokken 13.30 tirsdag, og fikk raskt kontroll. Elleve ansatte hadde  fått i seg litt røyk og ble sjekket av helsepersonell. Ingen barn trengte tilsyn av helsepersonell, og elevene ble samlet på utsiden. Rektor Kirsti Natvik forteller at de nå velger å holde skolen stengt onsdag.

– Det lukter stramt av røyk og når ventilasjonsanlegget allerede sliter på grunn av det svært varme været mener vi det er best å holde skolen stengt for dagen. Dette betyr at 2. til og med 7. trinn blir permittert. Førstetrinn går i et eget modulbygg og kan komme på skolen som vanlig, sier hun.

I løpet av onsdagen vil rektor ha kontakt med miljørettet helsevern i kommunen for å gjøre en ny vurdering. Siste skoledag for stavangerskolene er torsdag, men rektor vil vente til onsdagens befaring før det blir tatt en avgjørelse.
– For skolens del har vi jo et behov for å samle elever og personale før ferien, men vi tar som sagt en ny vurdering i morgen når vi har snakket med miljørettet helsevern, sier hun.

Kontakt:

Kirsti Natvik, rektor