3. Flyktningetjenesten i Stavanger ruster opp

Flyktningtjenesten i Stavanger ruster opp

Stavanger kommune er bedt om å ta imot 750 flyktninger i løpet av året. Flyktningtjenesten trenger derfor flere folk.

Flyktningtjenesten 2022

Stavanger kommune er bedt om å bosette 750 flyktninger, inkludert 10 enslige mindreårige, i løpet av 2022. Kommunen legger nå planer for å bygge opp tjenesteapparatet for å kunne ta imot flere flyktninger fra Ukraina framover. Dette dreier seg både om boliger, helsetjenester, introduksjonsprogram, barnehageplasser og skoletilbud.

Flyktningtjenesten
Flyktningtjenesten i Stavanger spiller naturlig nok en sentral rolle i dette arbeidet, og nå trenger virksomheten flere ansatte. Det dreier seg i første fase om miljøarbeidere, oppfølgere for familier samt introduksjonsveiledere.

– Vi skal sørge for at flyktningene som kommer til Stavanger får et sted å bo og følger tilpasset introduksjonsprogram. Det er et mål at de som bosettes her skal slippe å sette livene sine lenge på vent, og vil kunne komme raskt ut i arbeid eller utdanning. Da må vi styrke laget i Flyktningtjenesten, sier direktør for Helse og velferd, Eli Karin Fosse.

Her er de ledige stillingene:

Kontaktperson for media:

Tor Arne Hartvigsen