3. Fosse over i ny rolle i kommunen

Fosse over i ny rolle i kommunen

Stavanger kommune søker nå etter ny direktør for helse og velferd. Eli Karin Fosse fratrer som direktør og får nye arbeidsoppgaver fra sommeren. – Eli Karin har fantastisk kompetanse og erfaring som vi ser fram til å bruke på andre områder i kommunen, sier kommunedirektør Per Kristian Vareide.

Eli Karin Fosse

Vareide sier at det ikke vil være vanskelig å finne arbeidsoppgaver til Fosse.

– Det er veldig mye vi kunne tenke oss å bruke henne til. Kommunen står overfor store utfordringer i årene som kommer, og hennes systematiske jobbing med kvalitetsutvikling innen helse kan utvilsomt brukes på flere områder, sier han.

Fosse begynte i det som den gang het kommunalavdelingen helse og sosial i Stavanger kommune i 1999 som prosjektleder for innføring av fagsystemer for sosialtjenesten. Etter det var hun rådgiver, og også kommunal prosjektleder for etableringen av Nav-kontorene i Stavanger før hun ble levekårssjef i 2014, og senere direktør for helse og velferd i 2018.

– Eli Karin har loset helse- og velferdsområdet trygt igjennom pandemien, og har kunnskap vi gleder oss til å utnytte andre steder, sier Vareide.

Fosse selv har spøkt med at hun nå ønsker å «trappe ned til 100 % stilling.»

– Fra 1. august er jeg ferdig som direktør, men jeg har lyst til å være her i kommunen et år til. Å være direktør for helse og velferd er krevende, men veldig kjekt. Jeg ser fram til å bruke erfaringen min på flere områder, sier hun.

Les mer om den ledige direktørstillingen. Søknadsfristen er 21. februar.

Portrettbilde av direktør helse og velferd Eli Karin Fosse.

Eli Karin Fosse

direktør for helse og velferd

Mobil:
Telefon:
E-post:
eli.karin.fosse@stavanger.kommune.no
Rådmann Per Kristian Vareide, jpg

Kommunedirektøren

Kommunedirektør Per Kristian Vareide er den øverste administrative lederen i kommunen.
Kommunedirektøren har det overordnede ansvaret for å iverksette kommunestyrets vedtak og gjennomføre den daglige driften av kommunen.

Mobil:
Telefon: