3. Helseministeren åpnet Lervig sykehjem

Helseministeren åpnet Lervig sykehjem

Beboerne flyttet inn i begynnelsen av januar. Mandag 26. februar foretok helseminister Bent Høie den offisielle åpningen av Lervig sykehjem.

Helseministeren åpner Lervig sykehjem

Den store, flotte foajeen i Lervig sykehjem var fylt til randen av inviterte gjester, ansatte og beboere da Høie klippet snoren og erklærte et av byens største, og landets mest moderne, sykehjem for åpnet. Ordfører Christine Sagen Helgø loset de tilstedeværende gjennom programmet.

Imponert

- I august i fjor var vi samlet for å overta bygget fra totalentreprenør Skanska. Nå som beboere og ansatte er på plass er det på tide med en offisiell åpning. Det har vært en stor prosess å legge ned tre alders- og sykehjem og flytte beboere og ansatte over i et nytt bygg. Jeg er imponert over arbeidet som er gjort, sa Helgø før hun ga ordet til helseministeren.

Alle grunn til å feire

Bent Høie har hatt et eget engasjement for byggingen av Lervig sykehjem, og lovte allerede på befaringen sommeren 2016 at han skulle komme til åpningen.

-Det er all grunn til å feire og ha en feiende flott innflyttingsfest, sa Høie. Han fremhevet det nye sykehjemmets sentrale plassering midt i det mest urbane Stavanger, og betydningen av å ha eget kjøkken, med matlukt i gangene og servering til middagstid. Høie overrakte blomster og nøkkelplakett til virksomhetsleder Eva Vabø.

Mange fikk takk

Direktør Helse og velferd Eli Karin Fosse overrakte blomster til Eva Vabø, prosjektleder i Stavanger Eiendom Kirsti Steine-Aase og prosjektleder i Helse og velferd Anne Kjersti Medhus. - På en dag som denne skal mange gode medarbeidere takkes for en god innsats. Her på Lervig sykehjem skal vi sørge for at beboere og brukere skal få gode og trygge tjenester 24 timer i døgnet, sa Fosse.