3. Herbjørn Tjeltveit ny direktør

Herbjørn Tjeltveit ny direktør

Herbjørn Tjeltveit (44) er ansatt som direktør for tjenesteområdet innbygger- og samfunnskontakt i Stavanger kommune.

Herbjørn Tjeltveit

Nordic Edge Expo

Han kommer fra stillingen som administrerende direktør for smartbykonferansen og -utstillingen Nordic Edge Expo, som han har vært sterkt involvert i å bygge opp. Før det var han kommunikasjonsdirektør i Lyse-konsernet. Tjeltveit har tidligere jobbet seks år i Stavanger kommune, først som spesialkonsulent i næringsavdelingen og senere som politisk rådgiver for ordføreren. Han var også kommunikasjonsrådgiver i prosjektorganisasjonen for kulturhovedstadsåret Stavanger 2008.

- Relasjonsbygger

Rådmann Per Kristian Vareide er fornøyd med at Herbjørn Tjeltveit blir en del av kommunens toppledelse.

- Tjeltveit er en god relasjonsbygger som på imponerende vis vært med på å bygge opp Nordic Edge Expo til Nordens største smartby-møteplass. Han har god innsikt i kommunens virksomhet, både knyttet til prosesser og saksbehandling. Videre har han erfaring fra stort sett alle fagområdene som er tilknyttet direktørstillingen, sier Vareide.

Tverrfaglig område

Innbygger- og samfunnskontakt er et tverrfaglig tjenesteområde som består av avdelingene næring, smartby, kultur, innbyggerservice, kommunikasjon og politisk sekretariat. Tjenesteområdet har et utstrakt samarbeid med innbyggere, næringsliv og andre aktører.

- Dette er en viktig rolle for å utvikle byregionen vår. Jeg håper jeg kan være med på å koble mennesker, skaperkraft, teknologi og politikk sammen til beste for innbyggerne i kommunen, sier Herbjørn Tjeltveit.

Han tiltrer stillingen 1. januar 2019.

Pressekontakter:

Rådmann Per Kristian Vareide, mob. 93 01 22 91