3. Ingen nye lokale tiltak på Nord-Jæren

Ingen nye lokale tiltak på Nord-Jæren

Etter at regjeringen i går kveld la fram nasjonale smitteverntiltak, blir det ikke innført lokale regler på Nord-Jæren.

Kommunene Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg var klare til å innføre lokale tiltak. Det blir ikke nødvendig i denne omgang.

- Nå oppfordrer vi alle til å sette seg inn i – og følge - de nye nasjonale reglene og anbefalingene. Effekten av de nye tiltakene er avgjørende for at vi klarer å slå smitten ned. Derfor må vi stå sammen og gjøre en felles innsats, sier ordførerne Kari Nessa Nordtun, Stanley Wirak, Tom Henning Slethei og Jarle Bø, i en felles uttalelse.

- Vi vil følge utviklingen nøye gjennom påsken, og gjøre nye vurderinger hvis smittesituasjonen forverrer seg, fortsetter de.

De fire kommunene viderefører den gjeldende forskriften med meldeplikt for arrangementer.