3. Innkallinger til helsetjenestene blir digitale

Innkallinger til helsetjenestene blir digitale

Fra 1. september vil innkallinger til jordmor, helsestasjon eller skolehelsetjenesten bli sendt til brukernes digitale postkasser.

Hillevåg helsestasjon

Foto: Øyvind Berekvam

Til nå har disse innkallingene blitt sendt i brevform. Personer uten digital postkasse, og personer som har reservert seg mot digital kommunikasjon vil fortsatt få innkallingene via brev.

Å sende innkallingene digitalt vil gi brukere av kommunale helsetjenester rask beskjed om avtalen sin på en trygg og enkelt måte. Samtidig vil dette kutte i papirbruk, redusere administrasjonsarbeid og ivareta sikkerheten.

Du kan også finne innkallingene ved å logge inn på minside.kommune.no.

Dersom du vil ha denne informasjonen digitalt, kan du endre innstillingene på www.norge.noog godta at kommunen kan kontakte deg digitalt.