3. Iverksetter tiltak på Lervig sykehjem

Iverksetter tiltak på Lervig sykehjem

Det er avdekket en en svakt positiv prøve hos en beboer på Lervig sykehjem. Kommunen har satt i verk nødvendige tiltak.

Det er snakk om en en såkalt svakt positiv prøve. Beboeren ble testet på nytt, og dette prøvesvaret foreligger ikke ennå. Kommunen behandler derfor prøven som positiv og setter inn nødvendige tiltak.

For å være på den sikre siden testes alle beboere og ansatte ved kortidssavdelingen i sjuende etasje. Avdelingen holdes stengt til situasjonen er avklart.

18 beboere og alle ansatte skal testes.

- Vi velger å være føre var når situasjonen ikke ar avklart. Vi tester alle beboerne i kveld, sier direktør Eli Karin Fosse.

Alle pårørende på avdelingen er informert. Det er innført midlertidig besøksforbud på den aktuelle avdelingen.

Kontaktperson for pressen:

Eli Karin Fosse, direktør for helse og velferd, 992 98 461