3. Kaien på Brimse er stengt

Kaien på Brimse er stengt

Kaien på Brimse er stengt, da deler av kaien har begynt å rase ut. Hurtigbåten går fortsatt, men fergen er innstilt.

– Brimse kai er en gammel steinkai, og fundamentet er blitt svekket over tid. Noen av steinene har nå begynt å rase ut. Vi jobber nå med å få oversikt over situasjonen og sikre stedet, sier Trygve Petter Nilsen, seksjonssjef i idrett og utemiljø i Stavanger kommune.

Biler vil bli fraktet ut
Brimse Vel jobber med å få en oversikt over antall biler på øyen. Det vil bli arrangert en fellestransport til land i løpet av denne uken.

Brimse kai

Kontaktperson for media: