3. Kommunen leverer middag på døra

Kommunen leverer middag på døra

Stavanger kommune overtar levering av «middag på døren» til hjemmeboende eldre i de sommerukene Skipper Worse har sett seg nødt til å avvikle ferie.

Kommunalsjef helse og omsorg Helge Dragsund sier Stavanger kommune har jobbet raskt og funnet en god løsning, slik at det ikke blir stopp i middagsleveransen i sommer for de som har dette tilbudet. BMU eiendom seksjon kjøkken har satt opp systemet for bestilling og utkjøring av middagene, sammen med blant andre IT. Eneste forskjell er et nytt tastevalg på telefonen. Det åpnes for middagsbestilling på telefon for ukene 28-31 fra og med 27. juni.

-Her har mange i kommunen jobbet raskt og fått på plass en ordning som blir helt lik den som Skipper Worse har. Brukerne kommer ikke til å merke forskjell. Det blir samme telenummer for bestilling, samme meny og samme sjåfør, forteller Dragsund.

kommunalsjef Helse og omsorg Helge Dragsund

Leverer til de som allerede har tilbudet

Kommunalsjefen understreker at kommunen sørger for leveranse til de som allerede har middagslevering fra Skipper Worse. Det er ikke kapasitet til å ta inn nye brukere de fire sommerukene kommunen leverer ut mat. Skipper Worse AS leverer til vanlig middag på døren til hjemmeboende en dag i uken per bydel. Maten leveres vakuumpakket og skal oppbevares i kjøleskap. Nylig meldte Skipper Worse til brukerne at middagsleveringen må innstilles i ukene 28, 29, 30 og 31 i sommer. Men nå er det altså funnet en løsning.