3. Mandag åpner billettsalget til Fiks ferigge ferie!

Mandag åpner billettsalget til Fiks ferigge ferie!

Mandag 13. mars klokken 17.00 åpner billettsalget til sommerens vakreste eventyr for barn mellom seks og tretten år. 1400 billetter blir lagt ut.

tilbudsgrafikk

For eventuelle nye innbyggere: Fiks ferigge ferie er Stavanger kommunes årlige sommerferietilbud for barn mellom seks og tretten år. Det tradisjonsrike tilbudet har engasjert stavangerbarn i mange år, og årets program står ikke tilbake for noen av de tidligere årene.

Barna deltar på en hel uke med dagsprogrammer som tar dem ut på gøyale og spennende turer i distriktet med voksne ledere hver dag. Tilbudet er fordelt utover kommunedelene gjennom hele sommeren.

– Vi satser hardt på å lage et godt og variert program med kjente og kjære klassikere samtidig som vi leter frem nye spennende tilbud, sier Bjørn Hareim som sammen med Ingvild Sæter er programansvarlige.

Nytt og gammelt

I fjor ble det for eksempel besøk til Ørnhaug besøk- og aktivitetstun på Åmøy for første gang.
– Gamlingen er tilbake på programmet i år til stor glede for alle. Vi har også fått utvidet ferieklubben litt med en ekstra uke både på Madla, Hillevåg og Hundvåg, forteller Sæter.

I tillegg til den ordinære ferieklubben er også populære Lundvågen naturskole og Stavanger kulturskole med i programmet.

lundsvågen tilbud fff

Sjekk program og kjøp billett!

Sommerbonanza for ungdom

I tillegg til Fiks ferigge ferie blir det også lagt ut billetter til Sommerbonanza, et ferietilbud for ungdom mellom 13 og 17 år. Surfing, klatring, båttur, bading, paintball, fisking og mye mer står på programmet.

plakat sommerbonanza 2023

Sjekk program for Sommerbonanza og kjøp billett!

Barnas sommer kommer også!

Programmet for Barnas sommer 2023 blir forresten publisert i uke 11. Påmelding til aktivitetene der åpner onsdag 22. mars.

trond ivan nilsen foto

Trond Ivan Nilsen