3. Nå starter fritidsklubbene opp!

Nå starter fritidsklubbene opp!

Tolv fritidsklubber i Stavanger står klare til å ta i mot kjente og nye fjes i høst. De fleste starter opp allerede i uke 34.

header collage pixabay.com

Det er tolv fritidsklubber for ungdom mellom 13-18. år rundt omkring i Stavanger, og allerede i uke 34 starter elleve av dem opp igjen.

Fritidsklubbene er gratis tilbud og populære møtesteder med musikk, aktiviteter, kiosk, diskotek, biljard, playstation, konkurranser og mye mer. Noen av klubbene har også øvingslokaler for band, konsertscene og musikkstudio. Fritidsklubbene jobber også med at ungdom selv får være med på, og kan alltid foreslå nye aktiviteter. Fritidsklubbene har åpent flere dager i uken etter skoletid og kveld.

Ny leder i Kvernevik
Kvernevik sin nye fritidsklubb åpner igjen etter sommeren sammen med de andre tirsdag 23.august klokken 18.00. Nyansatt fritidsleder på Kvernevik, Karen Sædberg, gleder seg til å komme i gang.

– Det skal bli kjekt å komme i gang, jeg gleder meg til å treffe ungdommene. Vi åpner klubben allerede tirsdag, og så blir det en mer offisiell åpning av hele bydelshuset litt senere i høst, sier Karen.

Nyansatt fritidsleder på Kvernevik, Karen Sædberg
Karen Sædberg er nyansatt fritidsleder på Kvernevik.

Mange kjenner nok Karen igjen fra Madla fritidsklubb der hun har jobbet om fritidsassistent mens hun studerte.

Sånn ser det foreløpige programmet ut på fritidsklubbene:

Fritidsklubb Åpner Aktivitet
Hillevåg, Brack ungdomsklubb Tirs. 23.8 kl. 18:00 Surprise digg
Tasta fritidsklubb Tirs. 23.8 kl. 17:00 Vanlig klubb
Madla ungdomsklubb Tirs. 23.8 kl. 18:30 Gratis vaffler og is
Kvernevik/Sunde fritidsklubb Tirs. 23.8 kl. 18:00 Kake og is
Hundvåg fritidsklubb Tirs. 23.8 kl. 17:30 Gratis pølser og is
Hinna, Step-in fritidsklubb Tirs. 23.8 kl. 18:30 Gratis pølser og is
Storhaug ungdomsklubb Man. 22.8 kl. 18:00 «Pizzamandag»
Rennesøy fritidsklubb Tirs 23.8 kl. 14:00 Pølser og is
Finnøy fritidsklubb Midlertidig stengt
Bakgården aktivitetssenter Tors. 18.8 kl. 15:00 Grill og leker
Friskus, tilrettelagt fritidsklubb Tirs. 23.8 kl. 17:45 Grill og uteaktiviteter
Metropolis

Hver fritidsklubb har sin egen lokale fritidsleder som du kan kontakte om alt du lurer på. Fritidsklubbenesine hjemmesider finner du her på stavanger.kommune.no/fritidsklubb.

Alle kommunen sine ungdomstilbud er samlet på stavanger.kommune.no/ungdom

jone kristian sunde foto

Jone Kristian Sunde