3. Navnekonkurranse demenssenter

Navnekonkurranse demenssenter

Stavanger kommune lyser ut navnekonkurranse for det nye demenssenteret som kommer på Ramsvigtunet sykehjem.

Ramsvigtunet sykehjem og omsorgsboliger skal bygges om til et demenssenter som skal stå ferdig 2022/2023. Stavanger kommune ønsker å involvere ansatte, pasienter, brukere, pårørende og andre interesserte i prosessen med å finne nytt navn til senteret.

Drives som sykehjem

Den demografiske utviklingen i Stavanger tilsier at at det i løpet av få år vil være behov for flere plasser med heldøgns omsorg for personer med demens. Derfor er det behov for å etablere et nytt demenssenter med flere heldøgns plasser enn det Ramsvigtunet har i dag. Det nye senteret skal drives som et sykehjem.

Har du forslag til navn?

Navneforslag sendes til prosjektleder Svein Arne Lindø på epost svein.arne.lindo@stavanger.kommune.no innen fredag 26. oktober. Det beste forslaget blir premier med et gavekort til en bokhandel.
De beste av de innkomne forslagene vil bli sendt til AU/kommunalstyret for levekår som vil fremme forslag til navn for gatenavnutvalget.

Saksgangen

Gatenavnutvalget i Stavanger kommune vedtar offisielle navn på kommunale bygninger. Navneforslaget må også sendes på høring til stedsnavntjenesten på Vestlandet før endelig vedtak. Det understrekes at det kan hende at navnet som endelig vedtas ikke er blant forslagene som er kommet inn via konkurransen.