3. Si din mening om utvikling av idrettsanlegg i Stavanger!

Si din mening om utvikling av idrettsanlegg i Stavanger!

Den nye temaplanen for utviklingen av idrettsanleggene i Stavanger er ute på høring

Mann som svømmer på Gamlingen

Dette er første gang Stavanger kommune lager en temaplan for utvikling av idrettsanlegg. Den nye planen er tett koblet opp mot Fagplanen for idrett som ble vedtatt i 2019, og temaplanen er et ledd i å koble planverket innenfor idrett tettere opp mot satsningsområdene i kommunens samfunnsdel, regionmotor, gode hverdagsliv og grønn spydspiss.

– Dette er et veldig viktig dokument som legger føringer for hvordan vi skal jobbe med å vedlikeholde, bruke og bygge anlegg fremover, sier idrettssjef Arne Tennfjord.

Vil ha tilbakemeldinger fra publikum

Høringsperioden varer frem til 31. oktober, og idrettssjefen vil gjerne ha innspill fra de som bruker idrettsanleggene i Stavanger.

– Nå ønsker vi å høre fra idrettslag og foreninger, og alle andre som bruker idrettsanleggene enten i organisert, eller uorganisert form. Vårt ønske er at anleggene våre skal være tilpasset behovene til Stavangers befolkning, så å få innspill fra de som faktisk bruker anleggene våre er veldig viktig, sier han.

Den nye temaplanen skal gjelde fra 2023 til 2039, men skal revideres hvert fjerde år for å fange opp utviklingstrekk og nye behov. Idrettssjefen påpeker at denne planen i stor grad omfatter anleggene, og ikke de store idrettspolitiske spørsmålene som Fagplanen fra 2019 også dekker.

– Denne gangen ønsker vi tilbakemelding på anleggene. Vi har bestemt oss for å starte der, og så kommer det en revidering av selve fagplanen ved en senere anledning, sier Tennfjord.

Si din mening

Nå kan du si din eller din organisasjon/lag/forening mening om temaplanen for utvikling av idrettsanlegg.

Les planen og sin din mening her!