3. Søk sosialhjelp på nettet

Søk om sosialhjelp på nettet

Fra 1. november 2018 kan du søke om økonomisk sosialhjelp digitalt via nettsidene til Nav.

Alle som er folkeregistrert eller har midlertidig adresse registrert på nav.no/dittnav i Stavanger kan benytte det digitale søknadsskjemaet. Det er likevel fortsatt anledning til å søke på papirskjema som før, for de som ønsker det.

Innlogging med BankID

For å benytte den digitale løsningen logger du deg inn med BankID eller lignende. Du kan da søke om økonomisk sosialhjelp når på døgnet det måtte passe deg. Vedlegg kan ettersendes. Du vil få hjelp av dialogen i skjemaet med hva du skal legge ved.

Lettere tilgjengelige sosiale tjenester

Stavanger kommune har deltatt i prosjektet Digisos som har vært med på å utvikle digitale innbyggertjenester. Nav sentralt, KS og flere andre kommuner har vært med i prosjektet som skal gi brukerne bedre og lettere tilgjengelige sosiale tjenester.