3. Styringsform, rusreform, #ungsiddis og sparkesykler i kommunestyret

Styringsform, rusreform, #ungsiddis og sparkesykler i kommunestyret

Kommunestyret i Stavanger har sitt første møte etter sommeren mandag 5. september.

Avstemming i Stavanger kommunestyre. Foto: Carina Johansen.

Stavanger kommunestyre har møte mandag 5. september klokken 14.00 i kuppelhallen i Bjergsted.

Sakene

På sakslisten står blant annet detaljregulering for Grovikvegen 7 på Kyrkjøy, ny handlingsplan mot vold i nære relasjoner, Stavanger som pilotkommune for rusreformen og forvaltningsrapport om skolefritidstilbudet i Stavanger.

Kommunestyret skal også behandle det nye forslaget om forskrift om utleie av elektriske sparkesykler.

Se hele sakslisten

Interpellasjoner

Det er meldt inn to interpellasjoner til mandagens møte.

#Politisk ordliste:
Hva er en interpellasjon?:
 En måte medlemmene i et politisk organ kan påvirke hvilke saker organet jobber med på. Den som fremmer interpellasjonen, ber om at en sak blir satt på dagsorden i et framtidig møte. Medlemmene stemmer så over om dette skal skje. Interpellasjoner blir levert skriftlig før møtet, og behandles til slutt i møtet.

Interpellasjon 1:
Erlend Jordal (H) : - Etabler en regnbueplass i Stavanger

Interpellasjon 2:
Kjartan Alexander Lunde: - Kampen for medisinutdanning må ikke stoppe opp

#ungsiddis

Vinneren, andre- og tredjeplass av videokonkurransen #ungsiddis vil bli kunngjort i starten av møtet.

Her kan du følge møtet direkte.

Nyttige lenker: