3. Texas-ungdom besøker Stavanger

Texas-ungdom besøker Stavanger

Ungdommer fra de amerikanske søsterbyene Houston og Galveston besøker Stavanger fra 14. til 20. juni.

Bilde av ungdomskor fra Texas

Stavanger kommune

Besøket skjer i regi av Texas days – et utvekslingsprogram mellom Stavanger og Texas-byene. Hensikten er å etablere vennskap og å øke innsikten i norsk og amerikansk kultur og samfunnsliv.

Texas days har vært arrangert siden 1982. Hvert andre år drar ungdom på besøk til ungdom på den andre siden av Atlanterhavet.

Årets ungdomsgruppe representerer ulike former for kultur og idrett. De skal blant besøke Speiderbasen på Jåttå, kulturskolen, domkirken, Stavanger Golfklubb og Ynglingen under oppholdet i Stavanger. På programmet står også tur til Preikestolen.

Med seg har de ledere og andre gjester, og alle bor privat hos norsk ungdom.