3. Unge flyktninger søker vertsfamilier!

Unge flyktninger søker vertsfamilier!

Stavanger kommune har informasjonsmøte for deg som vil høre mer om vertsfamilieordningen torsdag 12. oktober.

Du som har en ledig hybel eller leilighet tilknyttet boligen din kan bli en del av vertsfamilieordningen for enslige mindreårige flyktninger (16-20 år). Hybel/leilighet må være byggegodkjent.

Får godtgjøring og utgifter dekket

Ungdommene har oppholdstillatelse, går på skole eller er i jobb. De får økonomisk bistand og miljøterapeutisk oppfølging fra kommunen, men trenger et sted å bo og voksenstøtte. Vertsfamilier får arbeidsgodtgjøring og dekket utgifter for oppdraget de utfører.

Informasjonsmøte

Holdes i Ungbos lokaler på Nytorget 1, inngang fra Brødregata, torsdag 12. oktober kl. 18.00-19.30. Ungbo og Barneverntjenesten i Stavanger vil svare på spørsmål som:

Hvem er enslige mindreårige flyktninger?
Hvorfor flykter de?
Hvem kan bli vertsfamilie?
Hvordan er det med økonomi og rettigheter?

For mer informasjon kontakt:
Torgeir Fiskum: 415 71 871 torgeir.fiskum@stavanger.kommune.no
Bent Nielsen: 947 99 709 bent.nielsen@stavanger.kommune.no