3. Ungsiddis 2023: Her er alle vinnerne av videokonkurransen

Her er årets vinnere av videokonkurransen #ungsiddis

Over 60 videoer ble sendt inn til sommerens ungsiddis-konkurranse. Nå er de 26 vinnerne kåret!

Skjermbilder fra videoene til de 26 vinnerne av konkurransen.

Dette er tredje år på rad Stavanger kommune har arrangert videokonkurransen #ungsiddis. I år ba vi ungdom mellom 13 og 19 år om å vise hva de liker å gjøre en dag i nabolaget sitt når de har sommerferie hjemme i Stavanger.

Juryen har bestått av ordfører Kari Nessa Nordtun, Kristin Lode (FrP), Daria Maria Szymaniuk (MDG), lederen for ungdommens kommunestyre Fardin Mahmood, og en representant fra kommunikasjonsavdelingen.

Her kan du lese mer om konkurransen

Førsteplass

Årets førsteplass og 25 000 kroner går til Viktor Spanne fra Finnøy. Juryens begrunnelse:

«Videoen er svært kreativt løst med et ungdommelig perspektiv, flott samspill mellom musikk og klipp, og flere underholdende elementer som fanger oppmerksomheten vår. Viktor svarer tydelig på oppgaven, og viser en realistisk sommerdag og hva han liker å gjøre i nabolaget sitt på Finnøy. Videoen har en hensiktsmessig lengde og ryddig form som forteller historien på en veldig god måte. Den har også svært god teknisk kvalitet i lyd og bilde, og oppfyller formkravene.»

Se liste over alle vinnerne lenger nede i saken.

Andreplass

Andreplass og 20 000 kroner går til August Johan Lambersøy fra Storhaug. Juryens begrunnelse:

«Videoen er kreativt løst med et ungdommelig perspektiv og en god historiefortelling som gjør oss nysgjerrige. August viser tydelig hva som er en typisk sommerdag for ham i nabolaget sitt, med morsomme elementer og overraskelser underveis. Videoen har også god teknisk kvalitet i lyd og bilde, med god overgang mellom klippene. Videoen oppfyller også ellers formkravene.»

Tredjeplass

Tredjeplass går til Julian Buenaventura Shaw og Waldemar Oddsen Arne som deler premien på 15 000 kroner. Juryens begrunnelse:

«Videoen har massevis av personlighet og sjarm, og er løst på en kreativ og morsom måte som fanger oppmerksomheten vår. Julian og Waldemar byr på seg selv og viser gode tekniske ferdigheter. De guider oss rundt i nabolaget og viser hva de liker å gjøre, på en måte som svarer på oppgaven. Videoen har god kvalitet i lyd og bilde og oppfyller ellers kravene i konkurransen.»

Fjerdeplass

Elise Hareim
Olga Malieva
Pål Weberg Skipnes og Julie Viktoria Fredriksen (deler premien)
Sunniva Vader
Timofei Maksimov

De får 10 000 kroner hver. Juryens begrunnelse:

«Videoen oppfyller alle formkravene, og viser hva premievinneren liker å gjøre i nabolaget sitt om sommeren, på en måte som skiller seg ut. Premievinneren er kreativ og byr på seg selv. Videoen har hensiktsmessig lengde og god kvalitet i lyd og bilde.»

Femteplass

Anish Reddy Athmakoor
Anne Haaland Idsøe
Danika Konovalchuk
Eivor Nilsen Fiskå
Even Meling
Hannah Vader
Iris Galta, Juni Sundt Bjelland og Edith Mjøen Landmark (deler premien)
Klara Elise Kallevåg
Lola Natalie Nes Johnsen
Louis Kjetil Haller
Magnus Berge Formo
Matias Dahl Meling
Mats Lea Monslaup
Nandini Vilas Gadekar
Olav Alejandro Contrera Røstad
Prathamesh Vilas Gadekar
Trygve Ramstad Garvik
Vilde Fredstie Vanvik

De får 5000 kroner hver. Juryens begrunnelse:

«Videoen har noe ekstra ved seg som gjør at vi mener den fortjener en plass på pallen, selv om den ikke nødvendigvis oppfyller alle konkurransekravene.»

Informasjon til vinnerne

Alle vinnerne vil i løpet av denne uken få et digitalt brev (Digipost) og/eller e-post fra Stavanger kommune. Dersom du står på listen og ikke har fått dette brevet i løpet av uken, ta kontakt med Kjerstin Ropeid på telefon 476 73 258 etter helgen.

Premiepengene vil bli utbetalt i midten av oktober.

Ingrid Meling Ramberg

sosiale medier-koordinator og innholdsprodusent, kommunikasjonsavdelingen

Telefon:
E-post: