3. Vaksine-intervallet forkortes

Vaksine-intervallet forkortes

Innbyggere som har fått time til dose 2 i uke 34 (23.–29. august) får nå SMS fra Stavanger kommune med tilbud om å flytte avtalen fram.

Kommunene får i uke 32 mange vaksinedoser som kan benyttes til dose 2. Stavanger kommune gir derfor de som har ventet lengst på dose 2 tilbud om å flytte timen to uker fram.

Alle som har fått time til dose 2 vil etter hvert få SMS med tilbud om forkortet intervall. Stavanger kommune tilbyr nå dose 2 etter ti uker, men intervallet kan bli forkortet dersom vi får mye vaksine i ukene framover. SMS-ene sendes ut uke for uke.

Vent til du får SMS
Ombooking kan ikke gjøres før man har fått SMS fra kommunen. Dette er for sikre at de som har ventet lengst på dose 2, skal få booke om timen først.

Alle som skal ta dose 2 må vise fram koronasertifikat eller annen dokumentasjon på datoen for dose 1. Dette blir gjort for å sikre at intervallet mellom dosene er i henhold til nasjonale retningslinjer.

Pressekontakt:
Eli Karin Fosse, direktør for helse og velferd, tlf. 99 29 84 61

Hvis du har spørsmål om vaksine, se om du finner svaret her eller ring innbyggerservice på 51 50 72 20 mandag–fredag kl. 08.30–15.00.