2. Samfunnsutvikling
  3. Samfunnssikkerhet og beredskap
  4. Strategi for samfunnssikkerhet og beredskap

Strategi for samfunnssikkerhet og beredskap

Oppdatert: 03.04.2024 11.56.42

Nå lager vi en strategi som skal gi retning for arbeidet med samfunnssikkerhet og beredskap i Stavanger kommune. Hovedmålet er å gjøre samfunnet trygt, sikkert og motstandsdyktig.

Følg planprosessen på denne siden!

Nå jobber vi med å lage et planutkast.

1. Under arbeid

Nå jobber vi med å lage et planutkast.

2. Høring

3. Politisk behandling

4. Vedtak

Noen stikkord om den nye strategien

Et trygt og sikkert samfunn krever at kommunen har et aktivt og bevisst eierskap til risiko. Samfunnssikkerhet må forankres i kommunens planprosesser og i et helhetlig, systematisk og koordinert arbeid på tvers av tjenesteområder.

• Strategien har til hensikt å styrke kommunens evne til å fremme et trygt og sikkert samfunn ved å motvirke negativ samfunnsutvikling og vekstforhold for kriser, og håndtere kriser som oppstår.
  • Strategien skal bidra til å gi tydeligere retning for arbeidet med samfunnssikkerhet og beredskap i Stavanger kommune, der hovedmålet er å gjøre samfunnet trygt, sikkert og motstandsdyktig.
  • Strategien skal bidra til at forebygging ses i en større sammenheng – utover eget tjenesteområde og tjenesteproduksjon.

Kristine Skogsrud Nesvik
rådgiver i avdeling for beredskap og samfunnsutvikling
e-post: kristine.skogsrud.nesvik@stavanger.kommune.no