1. Stavanger2025

Prosjektideer blir del av 900-årsjubileet
Med øyhopping på uoppdagete perler, 52 flunka nye helgeturer, skulpturer i såpe inspirert av utskjæringer i domkirken og forestillinger på Ullandhaugtårnet er Stavanger 2025s jubileumsprogram spikret.
Konkurranse: Lag offisielle jubileumsprodukter til Stavanger 2025
Lager din bedrift produkter med lokale råvarer eller med en link til Stavangers historie? Kanskje dere kan by på noe nytt og unikt som passer til den store jubileumsfeiringen?
Kom til Bjergstedfest!
Bjergstedfest lørdag 25. mai 2024 er opptakten til den store fire dagers byfesten hvor Stavanger 2025 feirer 900-års jubileum.
I stim etter Åsild
– Når jeg teller til tre så roper vi alle på Åsild, sier Bård Bjørknes til 2. klassingene på Nylund skole. En- to- tre: Ååååsild!
Klin kokos parykkmakere og prostituerte i Søragadå
Stavangeroratoriet er en kunstnerisk storsatsning med tekstforfatter Tore Renberg, komponist Anders Brunvær Hauge og prosjektleder Gaute Aadnesen.
Nye ideer får jubileumsstøtte
Stavanger 2025 har for siste gang lyst ut tilskudd for ideer om arrangementer eller prosjekter til 900-årsfeiringen. Nå er støtten vedtatt, og seks nye ideer skal utvikles.
Fortell din Stavanger-historie!
Kulturkompaniet er på jakt etter din historie om Stavanger, og inviterer til drøs på jubileumsbenken.
Lærer - se her!
900-årsjubileet nærmer seg, og nå er programmet for Den kulturelle skolesekken for kommende skoleår lansert.
Forsker på byen vår
Fem masterstudenter og to doktorgradsstipendiater mottar støtte fra Stavanger 2025 for å belyse feiringen og øke kompetansen på byen vår.
Kommunikasjonsrådgiver –Stavanger 2025
Byen vår og domkirken fyller 900 år i 2025 og vi trenger deg og din kommunikasjonskompetanse med på laget for å planlegge og gjennomføre en storslått feiring.
Side 1 av 9
Eldre artikler