1. KlimaStavanger
  2. Nytt om klima og miljø
  3. Elevene i Stavanger herjer i Beintøft
Glade barn jubler på Kampen skole

Elevene i Stavanger herjer i Beintøft

Fem av de ti beste skolene i konkurransen Beintøft kommer fra Stavanger
Publisert : 12.10.2022

Kampen, Gausel, Vaulen, Våland, og Hundvåg skole endte alle blant de ti beste skolene i landet da Miljøagentene presenterte resultatene for årets gå til skolen-konkurranse.

Med det ble Stavanger den nest beste kommunen, og rundt 4000 elever på 14 barneskoler gikk til sammen 84 411 km og sparte miljøet for 11 tonn CO2.

Kampen best i landet

Kampen skole var den skolen i Norge som hadde gått mest med Gausel og Våland skole hakk i hæl som havnet på henholdsvis tredje og femte plass på landsbasis.

Kampen skole er naturlig nok også best i Stavanger, og får med det kommunens hovedpremie på 10 000 kroner.

Flere klasser vant priser

I tillegg til Stavanger kommunes hovedpremie blir den klassen som har gått mest, og spart mest CO2 i sitt trinn tildelt 1 000 kroner hver. Disse klassene blir kontaktet etter høstferien.

I tillegg delte Miljøagentene ut premier til både 3A på Byfjord skole som ble en av fylkesvinnerne, og 5B på Kvaleberg skole som ble en av trinnvinnerne.

Imme Dirks Eskeland

Rådgiver, Klima og miljø