1. Stavanger2025
  3. Oilers og Stavanger 2025 lanserer jubileumssamarbeid!
Logobilde Stavanger2025-1

Oilers og Stavanger 2025 lanserer jubileumssamarbeid!

Årets første dropp av pucken markerer både ishockeyens sesongstart, og et spennende samarbeid mellom Oilers og Stavanger 2025. Majoritetseier Tore Christiansen og Stavangers ordfører Kari Nessa Nordtun møttes på isen for å fortelle om hvordan hockey og byjubileet kommer sammen gjennom aktivitet og mangfold til regionens største bursdagsfest!
Publisert : 18.09.2023
Av : Susanna Mathea Arsky

Når vi skal feire at Stavanger er 900 år, er jeg glad og superstolt over at vi har Oilers med på laget. I 2025 har vi nemlig jubileum her i byen. Nedtellingen er i gang, og du er invitert, sa ordfører Kari Nessa Nordtun under kampen.

Ordfører Kari Nessa Nordtun og Oilers majoritetseier Tore Christiansen under lansering av samarbeid.

Oilers har lang tradisjon for inkludering og mangfold, med Superlaget som markør for sportsånden som sitter spikret i regionens innbyggere – uavhengig av evner. Dette er verdier som selvsagt vektlegges i jubileumssamarbeidet mellom Oilers og Stavanger 2025.

Oilers unge historie står i kontrast til Stavangers 900 år som by, men speiler framtiden vi ønsker for byen vår. Regionen er et samlepunkt for alle slags fantastiske folk, noe vi naturligvis vil feire i samarbeid med Oilers under jubileet. Idretten er viktig både kulturelt og på individuelt plan, så det er ordentlig kjekt å kunne invitere til en sportslig folkefest for både de skuelystne og de som selv vil være med på isen, forteller prosjektleder Lena Antonius.

Neste års sesongåpning blir en bursdagskamp hvor DNB Arena kles til jubileumsfeiringen. Feststemningen fortsetter med flere jubileumsarrangementer som alle innbyggere fra hele regionen kan delta på – vi gleder oss!

Kvinners deltagelse i eliteidretten står spesielt i søkelyset under jubileumsfeiringen. I 2025 skal enda flere publikummere bli kjent med Oilers Kvinner Elite.

Variasjonen i Stavangerregionens befolkning er rik – og det vil jeg at vi skal framheve i feiringen av jubileet. Samarbeidet med Oilers viser hva vi i Stavanger ønsker for de neste 900 årene – økt søkelys på mangfold med kvinnesatsing og breddetilbud i spissen. Jeg er stolt over å kunne invitere til en fest alle skal være med på, her er det ingen begrensninger, sier ordfører Kari Nessa Nordtun.

Stavanger 2025 tar idrettens posisjon i samfunnet på alvor, med Viking FK som samarbeidspartner, og nå Oilers. Det blir en aktiv jubileumsfeiring der vi håper at både idrettsveteraner og nye entusiaster tar del i festlighetene gjennom sporten.

Oilersfamilien har jobbet fram gode verdier med samspill og inkludering, noe jeg er stolt over å kunne dele når Stavanger samles til jubileumsfeiring. Det er mye spennende i vente som følge av samarbeidet, og jeg håper å se både nye og kjente fjes både på og av isen framover, sier Oilers majoritetseier Tore Christiansen.

For å holde deg oppdatert på alle festlighetene tilknyttet 900-årsjubileet kan du melde deg på nyhetsbrevet til Stavanger 2025.

Prosjektleder Stavanger 2025, Lena Antonius

Lena Antonius