1. Stavanger2025
  3. Prosjektrådgiver ansatt
Bilde av Stine Honore

Nye prosjektrådgivere er ansatt!

Prosjektorganisasjonen til Stavanger 2025 vokser! Den 1. juni tiltrer Stine Honoré som prosjektrådgiver for Stavanger 2025, og skal bistå Lena Antonius i organiseringen av 900-årsjubileet.
Publisert : 25.03.2022

Stine er utdannet litteraturviter med lang og bred erfaring fra Stavangers kulturliv. Hun har tidligere jobbet innen litteratur-, musikk- og museumsfeltet. Stine kommer fra stillingen som leder for Kiellandsenteret på Sølvberget, som hun har hatt ansvar for å etablere. Hun har også tidligere jobbet i MUST og i AKKS Stavanger.

Stine gir nå fra seg ansvaret for å formidle Alexander Kiellands liv og virke, for å jobbe med 900-årsjubileet. Så bør det jo nevnes at Kiellands 175-årsjubileum er i 2024, og markeringen blir en del av en større opptrapping mot 2025.

I tillegg til Stine styrker Stavanger 2025 bemanningen med en rådgiver på deling med kulturavdelingen i Stavanger kommune! Stian Kristensen har vært vikar i kulturavdelingen siden oktober 2021.

Stian er også en litteraturviter med studietid i Oslo, London og Manchester. Ellers har Stian jobbet i Stavanger domkirke, Kongeparken og Storstova, for å nevne noen regionale institusjoner, samt Deichman i Oslo og som underviser i Manchester. I Manchester var han med på å grunnlegge en forskningsgruppe, med formål om å formidle kunst og forskning for et bredt publikum.