2. Samfunnsutvikling
  3. Samfunnssikkerhet og beredskap
  4. Informasjonsside ukrainske flyktninger
  5. Trenger du noen å snakke med?

Trenger du noen å snakke med?

Her har skolehelsetjenesten og helsestasjon for ungdom laget en oversikt over hvor man kan ta kontakt dersom man ønsker noen å snakke med.

Information in other languages

Be om hjelp om du trenger det!

Helsetjenestene er til for å hjelpe deg om du syns dette er for tungt til å håndtere alene eller med støtten fra dine nærmeste.

Helsestasjon for ungdom | Stavanger kommune er åpen, og helsesykepleier på skolen din kan være noen å prate med.

Fastlegen din kan også være en person å prate med.

Hjelpetelefoner

Mental Helses hjelpetelefon 116 123 (hele døgnet)

Kirkens SOS Telefon 22 40 00 40 (hele døgnet)

Krisesenteret Et tilbud til deg som er utsatt for vold eller overgrep fra en partner, familie eller andre. Du trenger ikke å være i akutt krise for å få hjelp på krisesenteret. Sentrene tilbyr beskyttelse, sikkerhet, råd og veiledning til kvinner, menn og barn. Finn senteret nærmest deg.

Hjelpetelefoner for barn og ungdom under 18 år:

Barn og unge pårørende Tlf. 90 90 48 48 Tilbyr hjelp via telefon, chat og e-post. Se nettsiden for åpningstider.

Kors På Halsen Tlf. 800 333 21 (mandag – fredag 14-22) Ring, chat eller skriv til voksne som er frivillige i Røde Kors. Du kan også snakke med andre på din egen alder på forumet.

Trenger du akutthjelp eller er bekymret for noen under 18 år?

Chattetjenester

sidetmedord.no

Åpningstider:

Mandag: 20–23
Tirsdag: 12–14
Onsdag: 12–14 + 20–23
Torsdag: 12–14

www.soschat.no

Åpent hver dag fra 18.30–22.30 (fredag frem til 01.30). Du kan også skrive en SOS-melding via www.kirkens-sos.no. Du kan være anonym og du får svar innen 24 timer.

BaRsnakk

Chattetjenesten til barn av rusmisbrukere (for deg under 18 år).
(mandag til onsdag 17–20)

Nyttige nettsider

ung.no
Her finner du svar på det meste du som barn eller ung lurer på
Det viktigste er at du ikke går mye alene med økt uro og bekymring, så finn noen å dele tankene med.