1. Stavanger2025

Fortell din Stavanger-historie!
Kulturkompaniet er på jakt etter din historie om Stavanger, og inviterer til drøs på jubileumsbenken.
Lærer - se her!
900-årsjubileet nærmer seg, og nå er programmet for Den kulturelle skolesekken for kommende skoleår lansert.
Forsker på byen vår
Fem masterstudenter og to doktorgradsstipendiater mottar støtte fra Stavanger 2025 for å belyse feiringen og øke kompetansen på byen vår.
Kommunikasjonsrådgiver –Stavanger 2025
Byen vår og domkirken fyller 900 år i 2025 og vi trenger deg og din kommunikasjonskompetanse med på laget for å planlegge og gjennomføre en storslått feiring.
Inn i framtiden!
En dansekunstner, en klimaforkjemper, en dramapedagog, en kunstner, en musiker og en kreativ prosjektleder. Hva skjer hvis du gir dem frie tøyler på Ullandhaug? Det vil tiden vise!
Lokalprodusert jubileumsbrygg skal fortelle historien vår
Som en del av opptakten til det store 900-årsjubileet i 2025 lanseres det nå en serie jubileumsbrygg. Bryggene byr på nye smaksopplevelser med historisk sus, og skal være med og fortelle historien vår gjennom lokal matkultur.
Produsentoppdrag for Stavanger 2025
Produsentoppdraget består i å bistå Stavanger 2025 sin prosjektorganisasjon i planlegging, koordinering og gjennomføring av jubileumsarrangement.
Klin kokos parykkmakere og prostituerte i Søragadå
Møt noen av karakterene i Stavangeroratoriet!
Hvis domkirken kunne snakke
Hvis de 900 år gamle steinveggene i domkirken kunne snakke, hva ville de fortelle? Dokumentarfilmen Byen og katedralen er en av storsatsingene i 900-årsjubileet.
Lyse blir Jubileumspartner for Stavanger 2025
– Om ett år braker det løs, og gjennom hele 2025 kan innbyggere i regionen delta på kjekke og inspirerende arrangementer for å feire, sier Cathrine Suttie, sponsoransvarlig i Lyse-konsernet.
Side 1 av 8
Eldre artikler