1. Stavanger2025
  3. Nå lyses det ut en ny runde med jubileumstilskudd!
Dans i Speilet på Tou Scene

Nå lyses det ut en ny runde med jubileumstilskudd!

Har du en idé til jubileet? Et prosjekt eller et arrangement som bidrar til mangfold og inkludering? Som formidler fortellinger og historier fra Stavanger vi ikke har hørt før? Nå kan du søke midler til prosjektet i ordningen tilskudd til jubileumsideer!
Publisert : 01.06.2023

Det er mange fortellinger om Stavanger. Noen kjenner vi godt og skrives enda, som fortellingen om oljehovedstaden som skal bli energihovedstad, eller fortellingen om Stavanger som ytringsfrihetsby. Dette er historier som skal favne politiske beslutninger og prioriteringer, og historiske hendelser, som gjenforteller historier mange av oss har hørt før. Nå ønsker vi historiene om personene som har vært del av byens mange historiske omveltninger.

Derfor er Stavanger 2025 på leit etter historier og fortellinger som gir et innblikk i flere av befolkningens liv – både i fortid, samtid og fremtid. Jubileumsprosjekter som representerer et mangfold og forteller nye historier om Stavanger vil bli særlig vektlagt i årets tilskuddsrunde. Har du et prosjekt som er relevant for jubileet?

Les kriteriene for ordningen og søk her: Tilskudd til jubileumsideer | Stavanger2025

Rådgiver for Stavanger 2025 og kultur, Stian

Stian Kristensen

rådgiver kultur og Stavanger 2025.

Litteratur, scenekunst, film

Telefon: