1. KlimaStavanger
  2. Nytt om klima og miljø

Nytt om klima og miljø

Bad cup – good cup
Hvor mange engangskopper kaster siddisen fra seg i sentrum? Stavanger kommune plyndrer søppelspann og finner nok av bad cuper.
Innbyggerundersøkelse om klima og miljø
I en undersøkelse kommer det fram at kun 30 prosent synes kommunen kommuniserer godt om eget klimaarbeid.
Hederspris natur og miljø
Erik Thoring mottok hederspris for sin utrettelige innsats for naturen i regionen.
Ny rigg for framtidsretta bygg
– Nå skal det bli lettere for byggenæringen å realisere ambisiøse prosjekter, sier Heather Bergsland. Hun skal lede Stavanger-utgaven av FutureBuilt – en innovasjonsarena for morgendagens måter å bygge på.
– I riktig retning
Klimagassutslippet i Stavanger ble i 2022 redusert med 3,6 prosent, sammenlignet med 2021.
500 000 kroner i bursdagsgave
Fredag ga Stavanger kommune 500 000 kroner i femårsgave til Matsentralen Rogaland.
Miljøfyrtårn 2023
I oktober ble de nye Miljøfyrtårnene i Stavanger markert.
Pant piggene, gebyret er lagt på is
Piggdekkgebyret er avviklet, men du kan ennå få pant for de gamle piggdekkene dine.
Emily, Linnéa og Maria tar over Græla grønne greier
Emily Foss Morgan, Linnéa Karlsson, og Maria Huster Wiik skal drive kontoene til Græla grønne greier fremover.
Elektrisk gravemaskin
Nå har Stavanger kommunes fått sin første elektriske gravemaskin. Målet er å erstatte alle gravemaskinene med utslippsfrie maskiner innen 2025.
Side 1 av 3
Eldre artikler