1. Stavanger Business Region
  3. Energihovedstaden til Arendalsuka
BIlde av båten Rygerelektra

Energihovedstaden til Arendalsuka

Fra 15. – 19. august blir det fullt program på den elektriske hurtigbåten Rygerelektra når Energihovedstaden inntar Arendal. – Vår region skal vise godt igjen, sier næringssjef Anne Woie.
Publisert : 27.06.2022

For første gang skal Stavanger-regionen være samlet under Arendalsuka, en av Norges største møteplasser for aktører innen samfunns- og næringsliv. I løpet av fem dager skal det gjennomføres over 1000 arrangementer i Arendal sentrum, og Stavanger-regionen vil være en del av det offisielle programmet.

- Energihovedstaden på Arendalsuka skal vise frem Stavanger-regionen som en spydspiss i det grønne skiftet. Ved å være samlet på Rygerelektra som base vil vi markere vår region som Energihovedstad, sier Woie.

Anne Woie/Stavanger kommune

Over 30 arrangementer

Rundt 30 arrangementer skal gjennomføres på Rygerelektra i løpet av Arendalsuka. En rekke ulike aktører fra regionen vil være en del av programmet, fra Lærdal, New Kaupang, Lyse til Nysnø. Se hele programmet for Rygerelektra hos Næringforeningen i Stavangerregionen.

Arendalsuka
Arendalsuka/Mona Hauglid

Felles regionalt prosjekt

Energihovedstaden er både et regionalt fellesprosjekt og et av Stavanger kommunes satsningsområder. Stavanger kommune satte i 2020 i gang prosjektet Energihovedstaden som et samarbeidsprosjekt mellom Stavanger kommune, Næringsforeningen i Stavangerregionen, Rogaland Fylkeskommune i tillegg til Time- , Hå- , Klepp-, Randaberg-, Gjesdal-, Sola-, Eigersund- og Sandnes kommune.

Målet er å forsterke regionens posisjon som Norges energihovedstad, og å jobbe for at regionen tiltrekker seg nye selskaper og arbeidsplasser.

Les mer om Stavanger-regionen som Energihovedstad her.

Relevante artikler