3. - Nå er det tid for å være lokalpatriot!

- Nå er det tid for å være lokalpatriot!

Ordfører Kari Nessa Nordtun har en klar oppfordring til alle oss som bor i Stavanger: - Nå er tiden inne for å gjøre en innsats og støtte opp om butikkene vi handler hos og de som gir oss kultur- og idrettsopplevelser til vanlig. De som vi vil at skal være der når vi vender tilbake hverdagen, sier Nessa Nordtun.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Ordfører Kari Nessa Nordtun og smittevernoverlege Ruth L. Midtgarden.

Fra venstre: Smittevernoverlege Ruth L. Midtgarden og ordfører Kari Nessa Nordtun.

- Det er mange måter du og jeg kan bidra på, samtidig som vi alle fortsetter innsatsen i den nasjonale dugnaden.

- Og sist men ikke minst: Hold avstand. Hold ut. Vask hendene.

Her er ordførerens 10 tips til måter vi alle kan bidra på:

1. Vær lokalpatriot – støtt det du kan av lokalt nærings- og kulturliv
  2. Bruk den lokale take away-sjappa di. Kjøp gjerne gavekort på restaurant til den romantiske middagen dere skal ha etter koronakrisen.
  3. Sjekk ut det kreative kulturlivet på Facebook – vipps gjerne artistene. Gavekort på Folken, konserthuset, teatret og andre kan også hjelpe.
  4. Sjekk om favorittbutikkene dine leverer på døra.
  5. Kjøp gavekort i favorittbutikkene dine – det kommer en tid etter korona
  6. Sliter du med frisyren? – Kjøp gavekort hos den faste frisøren din. Flere frisører leverer også produkter på døra.
  7. Kjøp sesongkort hos Viking og Oilers. Betal medlemskap i ditt lokale idrettslag og hør om du kan støtte på annen måte.
  8. Kjøp Asfalt i digital utgave.
  9. Kjøp bøker av lokale forfattere. Flere av dem selger direkte fra Facebook og nettsider.
  10. Kom i gang med hagearbeid og gjør det fint rundt deg. Hagesentrene er åpne.

Har du flere tips? Send e-post til postmottak.ordforer@stavanger.kommune.no