3. Alle over 18 år tilbys dose 4

Alle over 18 år tilbys dose 4

De mellom 18 og 64 år som ikke har underliggende risiko for alvorlig sykdom kan nå ta dose 4 av koronavaksine hvis de ønsker det.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

FHI sendte før helgen ut et informasjonsbrev om at aldersgruppen 18-64 år uten underliggende risiko ikke er blant målgruppene som anbefales en ny oppfriskningsdose. FHI åpner likevel for at de som er i denne gruppen kan ta en ny dose hvis de selv ønsker.

Lav risiko for alvorlig sykdom

FHI vurderer risikoen for alvorlig sykdomsforløp som lav for 18-64-åringene uten underliggende risiko. Det kan likevel være aktuelt å ta en oppfriskningsdose for de som skal ut og reise, de som ønsker å beskytte sine omgivelser eller redusere faren for mer plagsomme symptomer etter smitte, og de som generelt er urolige for sykdommen.

Må bestille time

18-64-åringer uten underliggende risiko kan få satt dose 4 i Stavanger kommunes vaksinesenter i Hjalmar Johansens gate 10. Denne gruppen må bestille tid først i Remin.

Les mer om koronavaksinering i Stavanger.

Kontaktpersoner medier:
Kommunalsjef helse og omsorg Helge Dragsund, 924 23 677

Smittevernoverlege Ruth L. Midtgarden, 938 18 987.