3. Ansatt i barnehage i Stavanger smittet

Ansatt i barnehage i Stavanger smittet

En ansatt i Dronningåsen barnehage har fått påvist covid-19. Det er mest smitte fra mars som har slått ut positivt på testen.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Smittevernoverlege Runar Johannessen forteller at de har god kontroll på smittesporingen, og at aktuelle personer settes i karantene.

- Det er tegn som tyder på at personen kan ha hatt smitte tidligere, og det er ikke sikkert at det er en aktuell covid-infeksjon nå.  I så fall er det liten sjanse for at personen har smittet andre i mellomtiden.  Det er likevel viktig å få fram at dette er veldig usikkert, og at vi ikke kan utelukke muligheten for resmitte og at det er en aktuell infeksjon. Smittetilfellet behandles derfor som dette, sier Johannessen.

Han understreker at personen ikke har vært smitteførende fra mars.

Ledelsen i den private andelsbarnehagen kontakter nå foreldrene. Den aktuelle avdelingen holdes stengt til og med onsdag.