3. Etterregistrering av koronavaksine satt utenlandsNy side

Etterregistrering av koronavaksine satt utenlands

Du kan etterregistrere vaksine satt utenlands hos fastlegen, hos privat helseaktør eller via e-skjema i Stavanger kommune.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Koronavaksine satt i utlandet må være godkjent av det europeiske legemiddelbyrået EMA for å bli etterregistrert. I Stavanger er det tre måter å gjøre dette på:

• Kontakt fastlegen din. De fleste fastleger tilbyr denne tjenesten til sine pasienter dersom de har kapasitet. Prisen er ca. 300 kroner.
  • Kontakt privat helseaktør.
  • Send en henvendelse til Stavanger kommune via e-skjema. Etterregistrering i kommunen kan kun gjøres via e-skjema. Dette kan ta opptil 3 uker grunnet ferieavvikling og liten kapasitet i sommer.

Du må selv scanne og legge ved dokumentene når du fyller ut skjemaet. Fødsels- eller D-nummer, vaksinasjonsdato, type vaksine og batchnummer (produksjonsnummer på vaksinen). Dette bør være med: Hvem som er vaksinatør og signatur/stempel.

Har du spørsmål om vaksinering, kontakt innbyggerservice på 51 50 72 20 mandag-fredag 08.30-15.00.