3. Nå blir det lørdagsåpne fritidsklubber

Nå blir det lørdagsåpne fritidsklubber

Fra og med lørdag 28. januar vil fritidsklubbene i Stavanger også holde åpent på lørdager.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Ungdom som danser på fritidsklubb i Stavanger

Fritidsklubbene i Stavanger er åpne møteplasser for barn og ungdom. Fritidsklubben er et sted å henge og treffe venner. Hvis du vil kan du bli kjent med nye folk og delta i forskjellige aktiviteter.

Du kan også være med å bestemme hva som skal skje på klubben. Fritidsklubben er for alle, du trenger ikke være medlem. Du kan være deg selv, og det er trygt, gøy og gratis.

Det er 12 fritidsklubber rundt omkring i byen og de har åpent for ungdom mellom 13-18 år én eller flere ganger i uken. Fra lørdag 28. januar blir tilbudet utvidet til å også gjelde lørdager.

Lørdagsåpent

Avdeling for ungdom og fritid har nå fått på plass en rotasjonsordning som innebærer at hver fritidsklubb vil ha åpent èn lørdag i måneden, og at det hver lørdag alltid vil være to åpne fritidsklubber i kommunen.

Til vanlig må man ha begynt på ungdomsskolen for å være gammel nok til å gå på fritidsklubb, men lørdagstilbudene vil også være åpne for de litt yngre, nemlig for de på 7. trinn.

Klubbene vil ha lørdagsåpent mellom klokken 18:30 og 21:30.

Her er vårens oversikt

• 28.jan: Storhaug // Madla
  • 04.feb: Rennesøy // Bekkefaret
  • 11.feb: Tasta // Gausel